26 Şubat 2013 Salı

PHP kelime / cümle uzunluğu bulma

Leave a Comment
PHP'de bir kelimenin veya cümlenin kaç karakterden oluştuğunu bulmak için strlen() fonksiyonunu kullanıyoruz.

$kelime = "bilgisayar"; şeklinde bir değişken tanımlıyorum.

$uzunluk = strlen($kelime) komutuyla uzunluk değişkenine kelimemizin uzunluğunu atıyorum.

echo komutu ile uzunluk adlı değişkeni ekrana yazdırıyorum ve ekrana 10 geliyor.



Yukarıdaki örnekte kelimenin uzunluğunu buldum. Herhangi bir cümlenin uzunluğunu bulurken de aynı işlemleri yapıyorum. Fonksiyon bırakılan her boşluğu bir karakter olarak sayıyor.

Örneğin strlen() fonksiyonu "bilgisayar mühendisliği" stringinin uzunluğunu

10 karakter (bilgisayar) + 1 karakter (boşluk) + 12 karakter (mühendisliği) = 23 şeklinde buluyor.


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: