2 Eylül 2013 Pazartesi

Asp.NET (C#) FileUpload (Dosya yükleme)

Leave a Comment
Bu yazıda Asp.NET'te FileUpload kontrolünün kullanımını anlatacağım. Bu yazıdan sonra kullanımının oldukça basit olduğunu göreceksiniz.

FileUpload kontrolünü video şeklinde de anlattım.

Videolu anlatımı buraya tıklayarak veya yazının sonunda bulunan Youtube oynatıcısından izleyebilirsiniz.


İlk olarak yeni bir sayfa oluşturuyorum ve sayfaya bir FileUpload, bir de button ekliyorum.




Şimdi FileUpload.aspx.cs dosyamı açarak içerisine kodlarımı yazmaya başlıyorum.

Butona tıklandığında, eğer dosya seçilmişse dosyalar adlı klasöre kaydedecek. Seçilmemişse " Dosya seçilmedi !!! " şeklinde uyarı verecek.


Button1_Click olayına aşağıdaki kodu yazıyorum.

if (FileUpload1.HasFile)
        {
            FileUpload1.SaveAs(Server.MapPath("~/dosyalar/" + FileUpload1.FileName));
            Response.Write("<script>alert('Kaydedildi.')</script>");
        }

        else 
        {
            Response.Write("<script>alert('Dosya seçilmedi !!!')</script>");
        }

İşlem bu kadar basit. Şimdi sayfamı çalıştırıyorum.



Dosya Seç yazılı butona tıklayarak resmimi seçiyorum.


Son olarak Resmi Kaydet yazılı butona tıklıyorum ve resmimin kaydedildiğine dair mesajla karşılaşıyorum.

dosyalar klasörüne gittiğimde yüklemiş olduğum fotoğraf orada gözüküyor. Yani yükleme işlemi gerçekten başarılı :)

VİDEO




If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: