31 Ekim 2013 Perşembe

C# dinamik button oluşturma

3 comments
Bu yazıda C#'ta Windows Form Application'da dinamik olarak button oluşturma işlemini anlatacağım. 0'dan 9'a kadar olan sayıları dinamik olarak buton şeklinde ekranda göstereceğim.

İlk olarak yeni bir Windows Form Application projesi oluşturuyorum ve çift tıklayarak Form1_Load kısmına gidiyorum.

0'dan 9'a kadar olan sayıları listeleyeceğim için bir for döngüsü oluşturuyorum. Döngü 0'dan başlayıp <10 olana kadar devam edecek.


for (int i = 0; i < 10; i++)
{
              
}

Döngümün içerisine kodlarımı yazmaya başlıyorum. İlk olarak Button sınıfından bir nesne türetmem gerekiyor.

Button btn = new Button(); koduyla nesnemi türetiyorum.

Buttonun konumunu ayarlamak için Location özelliğini kullanıyorum.

btn.Location = new System.Drawing.Point(10, i * 25 + 10); kodunu yazarak butonun konumunu ayarlıyorum.

Butonun adı için Name özelliğini kullanıyorum.

btn.Name = "btn_" + i.ToString(); koduyla butonlara isim veriyorum. btn_0, btn_1 şeklinde btn_9'a kadar devam edecek.

Buton boyutu için Size özelliğini kullanıyorum.

btn.Size = new System.Drawing.Size(30, 20); koduyla butonun genişliğini (width) 30 pixel, yüksekliğini (height) de 20 pixel yapıyorum.

Butonun üzerinde yer almasını istediğim yazıyı Text komutuyla oluşturuyorum.

btn.Text = i.ToString(); butonlarımın üzerinde rakamlar yer alacak.

Son olarak da this.Controls.Add(btn); koduyla butonumu ekliyorum.

Kodun tamamı

for (int i = 0; i < 10; i++)
            {
                Button btn = new Button();

                btn.Location = new System.Drawing.Point(10, i * 25 + 10);
                btn.Name = "btn_" + i.ToString();
                btn.Size = new System.Drawing.Size(30, 20);
                btn.Text = i.ToString();
                this.Controls.Add(btn);
}

Ekran görüntüsü

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

3 yorum:

Mehmet dedi ki...

Hocam Kolay Gelsin.
Web Formda Location, Name , size hata veriyor hatayı gidermek için ne yapmam gerekiyor şimdiden saolun..

Unknown dedi ki...

Hocam peki biz bu butonları
dolu boş diye nasıl sorgulatabiliriz.

Caner Erken dedi ki...

Peki döngü dışından o buttonlardan herhangi birine ulaşmak istediğimizde nasıl yaparız?