9 Ekim 2013 Çarşamba

C# Timer (Zamanlayıcı) kullanımı - dinamik saat yapımı

Leave a Comment
C# ile uygulama geliştirirken kullanabileceğimiz özelliklerden bir tanesi de Timer özelliği. Timer ile belirli işlemlerin, belirli aralıklarla yapılmasını sağlayabiliriz.

Bu yazıda Timer fonksiyonuna örnek olarak anlık saat, dakika ve saniye bilgilerini ekrana yansıtan bir uygulama geliştireceğiz.


İlk olarak yeni bir Windows Forms Application projesi oluşturuyorum.

Toolbox'tan Timer'ı bulup projeme ekliyorum.


Timer ayarlarından Interval değerini 100 yapıyorum. Yani her 100 milisaniyede bir değişecek.


Formuma 3 tane label ekliyorum ve Timer'ın üzerine çift tıklayarak timer1_Tick fonksiyonunun içine aşağıdaki kodları yazıyorum.


Form1_Load fonksiyonuma da aşağıdaki kodu yazıyorum.


Uygulamamı çalıştırdığımda dinamik saatimin çalıştığını görüyorum.


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: