12 Aralık 2013 Perşembe

Java - Eclipse'te JUnit testleri ile MySQL bağlantısı kontrolü

Leave a Comment
Merhaba arkadaşlar. Yazılarımda Java'ya daha fazla yer vermeye karar verdim ve bu yazımda Eclipse'te JUnit test caselerini kullanarak MySQL bağlantısının kurulup kurulmadığını kontrol edeceğim.

JUnit testleri Java'da çok önemli bir yer tutuyor ve Java ile ilgilenen, kendisini geliştirmek isteyen arkadaşların bu konuda kesinlikle bilgi edinmelerini öneriyorum.

İlk olarak yeni bir Java projesi oluşturuyorum. Ardından src klasörüne sağ tıklayıp resimdeki gibi New -> JUnit Test Case menüsünü seçiyorum.


Ardından karşıma gelen pencerede sınıf adını yazıyorum ve Finish butonuna tıklıyorum.


Sınıfım oluşturuldu.


Şimdi sınıfım içinde kodlarımı yazmaya başlıyorum.


Yazdığım satır hata verdi. Bunun nedeni MySQLSinifi adında bir sınıf ve bu sınıfın içerisinde MySQLKontrolFonksiyonu adında bir fonksiyon olmaması.

Bu sorunu çözmek için hata veren satırın solundaki çarpı işaretine tıklıyorum. Karşıma aşağıdaki gibi bir ekran geliyor ve ilk satıra çift tıklıyorum.


Çift tıktan sonra yeni sınıf oluşturma ekranı geliyor. Hiçbir değişiklik yapmadan Finish butonuna tıklıyorum.


Sınıfım oluşturuldu. Şimdi aynı işlemi tekrar yapıyorum ve hata veren satırın solundaki ikona tıklıyorum. Açılan ufak pencerede ilk satıra çift tıklıyorum ve fonksiyon da oluşmuş oluyor.


Bu işlemlerden sonra kodumda hiçbir hata kalmadı.


Şimdi MySQL bağlantısını kurmak için oluşturmuş olduğum MySQLSinifi adlı sınıfa gidiyorum.

http://bilgisayar-muhendisleri.blogspot.com/2013/05/eclipse-java-mysql-baglanti-kurulumu.html adresindeki yazının ilk bölümlerinde yaptığım işlemleri yapıyorum. Yani jar dosyasını projeme ekliyorum.

Artık kodları yazmaya başlayabilirim.

MySQLSinifi adlı sınıfımın içeriği aşağıdaki gibi oluyor.


Herşey tamam. Şimdi sıra test etmeye geldi. MySQLBaglantiKontrolu.java dosyasına sağ tıklıyorum ve Run As -> JUnit Test seçeneğini seçiyorum.





Son resimde görüldüğü gibi MySQL bağlantımda bir sorun yok.

Sorularınızı iletirseniz yardımcı olurum. İyi çalışmalar ...

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: