29 Ocak 2014 Çarşamba

Java'da dinamik butonların tetiklenmesi

Leave a Comment
Merhaba arkadaşlar. Daha önce Java dinamik JButton oluşturma (sinema salonu) yazısında nasıl dinamik JButton'lar oluşturulduğunu anlatmıştım. Bu yazıda da dinamik olarak oluşturduğum butonların tetiklenmesi olayını anlatacağım.

Bildiğiniz gibi o yazıda aşağıdaki gibi sinema salonundaki koltukları oluşturmuştum.


Bu yazıda tıklanan butonun rengini kırmızı yapacağım. Böylece koltuğun seçili olduğu gözükecek.

Java'da WindowBuilder yardımıyla statik bir JButton oluşturup üzerine çift tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir kod üretiyor.

butonAdi.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent arg0) {

}
});

Dinamik oluşturduğumuz butonlarda da bu kodu kullanacağız. Bildiğiniz gibi o yazıda butonları btn_ij şeklinde oluşturmuştuk.

O yazıdaki kodda butonu panele eklediğimiz satırı buluyorum (contentPane.add(btn_ij);) ve altına aşağıdaki kodu yapıştırıyorum.

btn_ij.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent arg0) {
btn_ij.setBackground(Color.red);
}
});

Şimdi programı çalıştırıyorum ve bir butona tıklıyorum.


Görüldüğü gibi tıkladığım butonun arkaplan rengi kırmızı oldu.

İyi çalışmalar ...

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: