24 Ocak 2014 Cuma

JavaScript klavyeden girilen sayının faktöriyelini hesaplama

Leave a Comment


JavaScript ile klavyeden bir sayı girilmesini isteyeceğiz ve girilen sayının faktöriyelini hesaplayıp ekranda göstereceğiz.

İlk olarak prompt komutu ile klavyeden girilen sayıyı alıyorum ve bunu bir değişkene atıyorum.

var sayi = prompt("Sayıyı girin : ");

Ardından carpim adında bir değişken oluşturuyorum ve başlangıç değerine 1 veriyorum.

var carpim=1;

Şimdi 1'den başlayarak sayi değişkenine kadar birer birer artan bir for döngüsü oluşturuyorum.

for(var i=1;i<=sayi;i++)
{


}

Döngünün içinde carpim değişkenini i değişkeni ile çarpıyorum ve sonucu carpim değişkenine yeni değer olarak atıyorum.

for(var i=1;i<=sayi;i++)
{
carpim = i * carpim;

}

Son olarak çıkan sonucu göstermek için document.write komutunu kullanıyorum.

document.write("<b>" + sayi + "</b> sayısının faktöriyeli : <b> " + carpim + " </b>");
If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: