23 Ocak 2014 Perşembe

PHP ile Fibonacci dizisi oluşturma

Leave a Comment


Bu yazıda Fibonacci serisinin PHP'de oluşturulmasını ve ekrana yazılmasını anlatacağım.

Fibonacci dizisi ile ilgili detaylı bilgiyi http://tr.wikipedia.org/wiki/Fibonacci_dizisi adresinden edinebilirsiniz. Kısaca bahsetmek gerekirse Fibonacci dizisi, iki sayı ile başlar ve ardından gelen sayı, son iki sayının toplamı olur. Dizinin 4 - 4 şeklinde başladığını düşünelim. Bu durumda dizi;

4, 4, 8 (4+4), 12 (8+4), 20 (12+) ... şeklinde devam eder. Şimdi bu işlemi PHP'de yapacağım.

İlk olarak yeni bir dizi oluşturuyorum.

$dizi = array();

Dizinin 0 ve 1 indisli yani birinci ve ikinci elemanlarına 4 değerini atıyorum.

$dizi[0] = 4;
$dizi[1] = 4;

Daha sonra bir for döngüsü oluşturuyorum. Döngüyü 2'den başlatıyorum ve kendisinden önceki son 2 elemanı toplayarak bu değişkene atıyorum.

for($i=2;$i<=10;$i++)
{
$dizi[$i] = $dizi[$i-1] + $dizi[$i-2];
}

Dizi elemanları oluşturuldu. Şimdi sıra bunları ekranda göstermeye geldi. Tekrar bir for döngüsü oluşturuyorum. Bu döngüyü 0'dan başlatıyorum çünkü tüm elemanların gösterilmesini istiyorum.

for($k=0;$k<=10;$k++)
{
echo $dizi[$k] . "<br />";
}

Kodun tamamı

<?php

$dizi = array();

$dizi[0] = 4;
$dizi[1] = 4;

for($i=2;$i<=10;$i++)
{
$dizi[$i] = $dizi[$i-1] + $dizi[$i-2];
}

for($k=0;$k<=10;$k++)
{
echo $dizi[$k] . "<br />";
}

?>

If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It

0 yorum: