24 Şubat 2014 Pazartesi

PostgreSQL nedir? PostgreSQL kurulumu nasıl yapılır?

3 comments
Bu yazıda PostgreSQL veritabanı sunucusundan bahsedeceğim. Açık kaynak kodlu olan PostgreSQL'in web sitesine www.postgresql.org adresinden ulaşabilirsiniz.



PostgreSQL'in özellikleri
  • Sınırsız sayıda veritabanı oluşturabilme
  • 32 TB'a kadar tablo boyutu
  • 1.6 TB'a kadar satır boyutu
  • 1 GB'a kadar alan boyutu
  • Tablo başına sınırsız sayıda satır ekleyebilme
  • Kolon tipine bağlı olarak 250 - 1600 arasında kolon oluşturabilme
  • Tablo başına sınırsız index
PostgreSQL, Linux yazarları tarafından da defalarca en iyi DBMS (Database Management System / Veritabanı Yönetim Sistemi) seçilmiş bir sistem. Yazılım vb. alanlar ile ilgili arkadaşların kesinlikle göz atmalarını ve en azından temel özellikleri bilmeleri gerektiğini düşünmekteyim.

PostgreSQL'i indirmek için http://www.enterprisedb.com/products-services-training/pgdownload adresine gitmemiz ve işletim sistemimize uygun sürümü indirmemiz gerekiyor. Boyutu da yaklaşık 50 MB.

KURULUM


İndirme işlemi bitti ve kurulum aşamasına geçiyoruz. İndirmiş olduğum exe dosyasını çalıştırıyorum.

Karşıma gelen ekranı Next diyerek geçiyorum.


Kurulacağı yeri seçerek Next diyorum.


Verilerin depolanacağı yeri seçerek tekrar Next diyorum.


Veritabanı kullancısı (superuser) için şifre belirliyorum ve Next diyorum.


Port'u değiştirmeden Next diyorum.


Tekrar Next diyorum.


Tekrar Next diyorum.


Şimdi yükleme işlemi başladı.


Yükleme bittikten sonra aşağıdaki gibi Finish diyerek kurulumu bitiriyorum.


If You Enjoyed This, Take 5 Seconds To Share It